Verslumo skatinimo projektas

„Verslumas nėra nei mokslas, nei menas. Verslumas yra praktika”

(Peter Drucker, pedagogas ir vadybos konsultantas)

 Siekiant skatinti mokinių verslumą, kaip vieną inovatyviausių ir labiausiai motyvuojančių veiklų,
ugdančių mokinio savarankiškumą ir kūrybingumą, grupė II gimnazijos klasių mokinių vasario ir kovo mėn. dalyvavo verslumo skatinimo projekte „CREAzone Matrix“, kurį vykdo VŠĮ „Euroregiono Ežerų kraštas direktorato biuras“ kartu su UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“.

Projektas vyksta trimis etapais. Gimnazistai dalyvavo I etape „BE BETTER“ – asmeninio ir socialinio verslumo  įgūdžių ugdymo šešių dienų mokymuose.

Pirmosios dienos mokymų tema buvo ,,Verslo idėja – kūrybiškumas ir įkvėpimas“. Šiuos mokymus vedė verslo konsultantė, Vilniaus verslo kolegijos dėstytoja Aušra Gaivenienė. Lektorė įvardijo, kad svarbiausių kompetencijų, reikalingų verslui, trejetuke – kūrybiškumas. Mokiniai atliko užduotis, kurios skatino ir ugdė kūrybiškumą.

Antrosios dienos mokymų tema – ,,Efektyvi komunikacija“, o jiems vadovavo lektorius Laimis Viganauskas. Lektorius akcentavo, kad nors komunikacija – mūsų kasdienis užsiėmimas, neretai dėl ydingų bendravimo įpročių atsiduriame nepatogiose situacijose, kurios gali sukelti rūpesčių tiek asmeniniame gyvenime, tiek atnešti nuostolių verslui ar pakenkti karjerai.

Trečiosios dienos mokymus ,,Prezentacijos menas“ vedęs lektorius Valentinas Marinio perteikė svarbiausius prezentacijos aspektus.

Ketvirtosios dienos mokymų ,,Efektyvus laiko planavimas ir valdymas“ organizatorius Aris Lencevičius, UAB Ekonominės konsultacijos ir tyrimai (EKT) konsultantas, akcentavo laiko, kaip vieno svarbiausių žmogaus išteklių, reikšmę. Laiko planavimas yra labai svarbus šiuolaikinėje sparčioje ir globalioje visuomenėje.

Penktosios dienos mokymus ,,Streso ir konfliktinių situacijų valdymas“ vedė lektorius Laimis Viganauskas. Viena iš veiklų buvo užduotis ,,Susirinkimas“, kurios metu mokiniai buvo suskirstyti į vadovus ir darbuotojus. Vadovai turėjo vesti susirinkimą ir susitarti su darbuotojais. Darbuotojams buvo paskirta užduotis – įvairiai trukdyti vadovams vesti susirinkimą. Atliekant šią užduotį atsiskleidė mokinių lyderystės, tolerancijos, vaidybos ir kitos asmeninės savybės. Laimis Viganauskas parodė  pratimus, kurie gali padėti sumažinti streso lygį.

Šeštosios dienos mokymų ,,Nuo idėjos iki perspektyvaus verslo“ vedėjas lektorius Laimis Viganauskas pabrėžė, kad  kiekvienas sėkmingas verslas pradedamas nuo tinkamos verslo idėjos, kad verslo idėjų generavimas yra vienas iš svarbiausių pradedančiojo verslininko sugebėjimų, tačiau šis sugebėjimas kaip ir daugelis kitų yra ne įgimtas, bet išmokstamas. Mokiniai kūrė savo verslo idėjas ir jas pristatė. Visos projekto veiklos buvo aktyvios, mokiniai dirbo komandose. Mokymai skatino mokinius kurti, analizuoti, daryti išvadas.   Susidomėję šio projekto veiklomis į projektą įsitraukė ir grupelė III gimnazijos klasės mokinių.

Mokinių atsiliepimai:

,,Kiekvienas iš šio projekto užsiėmimų buvo įspūdingas ir paliko daug gerų įspūdžių. Išmokome dirbti komandoje, geriau pažinome vieni kitus. Iš arčiau susipažinome su verslo idėjos kūrimu, konfliktų sprendimais, aiškiu minčių dėstymu ir išsinešėme be galo daug teigiamų emocijų bei žinių. Tai puiki proga jaunuoliams pažvelgti į verslą kaip į gyvenimo perspektyvą bei praplėsti akiratį“. (Ieva)

,,Galiu drąsiai pasakyti, kad tikrai nesigailiu pasirinkusi šiuos mokymus. Absoliučiai visos temos buvo aktualios, iš lektorių pasisėmiau daug žinių, kurios pravers ir netgi jau pravertė“. (Rūta)

Karjeros koordinatorė A. Abramovičienė